close

 

 

薛岳生唱過一首" 如果還有明天 ",讓人心碎的一首歌,

颱風來了一週,帶走了很多人的寶貴生命,

想到他們沒來得及跟家人說再見,心好難過。

 

這是我最喜愛的Josh Groban唱的安魂曲,希望,真的希望世間不再有傷痛,

如此的生離死別真的太痛,願往生的捨身菩薩們安息,願生還者痛哭過後勇敢站起來。

 

Who can say for certain          Maybe you're still here

誰能肯定地說                      也許你仍在此 

I feel you all around me         Your memories so clear

我感覺到你依然在我身邊             有你的記憶如此清晰



Deep in the stillness            I can hear you speak

在一切靜止時                      我能聽到你的聲音


You're still my inspiration      Can it be

你依舊是我的靈感、啟發             是嗎?

That you are mine    Forever love

你還是我永遠的愛       


And you are watching over me from up above

你會在天堂守護我

Fly me up to where you are       Beyond the distant star

讓我飛到你的身邊                  越過遙遠的星

I wish upon tonight              To see you smile

我希望今晚                        能看到你的笑容


If only for awhile to know you're there

我想要知道你在哪裡      即使只有一瞬間也好


A breath away's not far          To where you are

只需在呼吸瞬間                    我就能與你同在


Are you gently sleeping          Here inside my dream

你沉沉的睡了                     睡在我的夢裡


And isn't faith believing    All power can't be seen


要有信心並知道不是所有的力量都可看見



As my heart holds you            Just one beat away

我心繫於你                       只有一個心跳的距離


I cherish all you gave me everyday

我每天珍愛你所給我的    

'Cause you are mine      Forever love

因為你還是我永遠的愛


Watching me from up above        And I believe 


你會在天堂守護我                 我相信

That angels breathe     And that love will live on and never leave

天使的呼吸會使得愛永存,不分離



Fly me up    To where you are        Beyond the distant star

讓我飛到你的身邊                      越過遙遠的星


I wish upon tonight           To see you smile

我希望今晚                     能看到你的笑容


If only for awhile    To know you're there

我想要知道你在哪裡   即使只有一瞬間也好


A breath away's not far       To where you are

只需在呼吸瞬間                我就能與你同在



I know you're there    A breath away's not far       To where you are

我知道你仍與我同在      只需在呼吸瞬間                 我就能與你同在
 


 


 
arrow
arrow
    全站熱搜

    coffee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()